V zime sme stavali E-RES

V zime sme stavali E-RES

Skúsenosti, ktoré sme nazbierali pri súťažnom a tréningovom lietaní s modelmi F3 RES v minulom roku a blízky kontakt na mojich rakúskych priateľov kde sa E-RES teší veľkej obľube, nás priviedli k elektrickej verzii RES-ka. V Rakúsku sú súťaže väčšinou dvojdňové. Jeden deň sa lieta RES klasika (s gumicúgom) a druhý E-RES. Niekedy je iba E-RES. Pravidlá E-RES sa ustálili a sú prevzaté z Nemecka. Odpadajú problémy s lankom pri štarte a opakovaní, kríženie lán, problém so smerom vetra, s výškou pri bezvetrí. Pribudne elektronický vypínač, motor, vrtuľa s kuželom, regulátor, baterka, dobíjanie bateriek na letisku.

Štart E-RES: 30s motor a 90m výška (elektronicky blokované), letové maximum 6min 30s. Čas sa meria od vypustenia modelu so spusteným motorom z ruky. Ostatné je ako RES.

Objednal som dve ELI stavebnice od Jula a počas dlhých zimných večerov sme sa pustili s Luděkom do stavby. Objednal som motory D2225 cez Aliexpres, regulátory, kužely, batérie od Zellermodelbau (A).

Stavba modelu je pre mňa relax a vôbec som sa neponáhľal. Jediné, pre mňa neznáme, bol kužel a vrtuľa. Objednal som kužel s priemerom 32mm ale po vyskúšaní na špičke ELI som ho vymenil s Luděkom za 30mm MP JET Cool, ktorý sa mi pozdával lepšie. Fotoalbum zo stavby môjho ELI aj elektro. Na fotkách sú použité plastové diely 3D, ktoré sú už nahradené dielmi z dreva. Váha modelu mi vyšla 420g, takmer rovnaká ako u ELI bez motora. Nebolo potrebné žiadne dovažovanie.

Po nažehlení a zabudovaní elektroniky sme už čakali iba na to správne počasie…

Pekné, priam ideálne RES-kové počasie koncom februára a začiatokom marca nás vytiahlo do prírody na Rusovecké letisko, kde sme zalietali naše nové ELI E-RES. Zavolali sme aj Stanovi, ktorý práve dokončil KIWI E-RES a po niekoľko dní sme si vychutnávali „krásu tichého letu“ v termike.

There are 3 comments. Add yours

  1. Avatar
    4th marec 2021 | Ladislav Vasek says: Odpovedať
    No dobre, dedkovci. Dosť bolo srandy a fčul treba nabiť baterky v eFkách.
    • 5th marec 2021 | Fero says: Odpovedať
      Baterky sú dávno nabité ...
      • 6th marec 2021 | Laco says: Odpovedať
        Tak šup na testíky a hor sa do prírody na Bratislavské svahy. :D Ak bude zajtra povievať aspoň 4m tak pôjdem otestovať nový tréningový brdek na JZ. Mám to 14km (12 minút autom)

Join the Conversation

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.