
Skúsenosti, ktoré sme nazbierali pri súťažnom a tréningovom lietaní s modelmi F3 RES v minulom roku a blízky kontakt na mojich rakúskych priateľov kde sa E-RES teší veľkej obľube, nás priviedli k elektrickej verzii RES-ka. V Rakúsku sú súťaže väčšinou dvojdňové. Jeden deň sa lieta RES klasika (s gumicúgom) a druhý E-RES. Niekedy je iba E-RES. Pravidlá E-RES sa ustálili a sú prevzaté z Nemecka. Odpadajú problémy s lankom pri štarte a opakovaní, kríženie lán, problém so smerom vetra, s výškou pri bezvetrí. Pribudne elektronický vypínač, motor, vrtuľa s kuželom, regulátor, baterka, dobíjanie bateriek na letisku.
Štart E-RES: 30s motor a 90m výška (elektronicky blokované), letové maximum 6min 30s. Čas sa meria od vypustenia modelu so spusteným motorom z ruky. Ostatné je ako RES.
Objednal som dve ELI stavebnice od Jula a počas dlhých zimných večerov sme sa pustili s Luděkom do stavby. Objednal som motory D2225 cez Aliexpres, regulátory, kužely, batérie od Zellermodelbau (A).
Stavba modelu je pre mňa relax a vôbec som sa neponáhľal. Jediné, pre mňa neznáme, bol kužel a vrtuľa. Objednal som kužel s priemerom 32mm ale po vyskúšaní na špičke ELI som ho vymenil s Luděkom za 30mm MP JET Cool, ktorý sa mi pozdával lepšie. Fotoalbum zo stavby môjho ELI aj elektro. Na fotkách sú použité plastové diely 3D, ktoré sú už nahradené dielmi z dreva. Váha modelu mi vyšla 420g, takmer rovnaká ako u ELI bez motora. Nebolo potrebné žiadne dovažovanie.
Po nažehlení a zabudovaní elektroniky sme už čakali iba na to správne počasie…
Pekné, priam ideálne RES-kové počasie koncom februára a začiatokom marca nás vytiahlo do prírody na Rusovecké letisko, kde sme zalietali naše nové ELI E-RES. Zavolali sme aj Stanovi, ktorý práve dokončil KIWI E-RES a po niekoľko dní sme si vychutnávali „krásu tichého letu“ v termike.
There are 3 comments. Add yours