Ako ďalej v F3F  2.diel

Čo s tým? alebo Ako ďalej v F3F  2.diel

Vážení priatelia – komunita F3F.

Začiatkom roka 2016 som prevzal funkciu trénera F3F od Ferka Ruisla. V jeho očiach som videl slová „nebudeš to mať ľahké“, „mne umrelo, tebe žije“……

Neviem v tejto chvíli jednoznačne posúdiť, či som sa  zorientoval rýchlo alebo pomaly, lebo dovtedy som F3F vnímal len z pohľadu pilota. S istotou som však vedel, že v F3F komunite sú problémy, ktoré sa budem snažiť riešiť. Možno sa môj spôsob nejakej časti komunity nepáči, ale je potrebné si uvedomiť, že vždy čo jednému vyhovuje, druhému nemusí. Myslím si ale, že to je v poriadku. Funkcia trénera v športe nie je demokratická, v hocakom.  Nájdu sa však takí, ktorí sa  jednoducho musia vŕtať v nastavených pravidlách, ktoré sú mimochodom podľa športového poriadku a kritizovať aké sú zlé, nespravodlivé, nezmyselné (viď. vedľajšie vlákno). Nerozumiem však jednej veci, že niekto sa snaží deliť pilotov na aktívnych a ostatných. Takéto počínanie je z môjho pohľadu kontraproduktívne. Čo si tí ostatní pomyslia, „načo by som sa tam vracal, keď sú tam samé hádky a nezhody“. Ja osobne budem veľmi rád a uvítam to, ak sa vrátia piloti ako: Maslo, Mrva jun., Janek, Masný, Trnkóci, Valášek, Rebroš, Tkáčik…atď. (ospravedlňujem sa tým, čo ma v rýchlosti nenapadli). Nerozumiem tomu, že sa nájde človek – ľudia z komunity a odmietne sa s nimi baviť na základe toho, že 1,2,3,10,20 rokov nelietajú. Čo je to za nezmysel. Uvedomte si, že možno momentálne riešia svoju rodinnú, pracovnú alebo inú situáciu a jednoducho na „lietadielka“ neostáva čas. Ja osobne tiež nemôžem byť na každej súťaži ako si predstavujem.  Radšej sa venujte tomu, ako by sa dala slovenská majstrovská súťaž dostať na úroveň medzinárodných. Tam vidím veľké medzery. V minulej sezóne som usporiadal WC/ET na Donovaloch, lebo som chcel obnoviť túto tradíciu a nikto sa k tomu nemal. Poviem otvorene súťaž takého rozsahu som robil prvý raz a pekne ma z toho bolelo brucho, preto som sa aj tak umiestnil. Ale môj organizačný tým, to zvládol na 1+ (Kajan, Mrva, Haluška, Janek, Ondrejka, Cviček a človek s cennými radami Fero Ruisl). Ešte raz im ďakujem. O tom svedčia aj ohlasy, ktoré som dostal po súťaži, aj dodatočne zo zahraničia a dokonca od pilotov, ktorí sa nezúčastnili.

Teraz k seriálu
Články už za mňa v predstihu urobili Laco Vašek a Štefan Andoga. Pod niektoré ich myšlienky by som sa podpísal, ale s niektorými nemôžem súhlasiť. Myslím si, že ma už poznáte a viete odhadnúť s čím v ich článkoch súhlasím a s čím nie.
Jednu myšlienku však chcem spomenúť z Lacovho článku.
Citujem: „Čo tak nebrať tento náš koníček iba ako šport, ale aj ako zábavu a relax. Nemáte dosť problémov v práci, rodine, čo tak sa chodiť na kopec vyventilovať a problémy tam hodiť za hlavu? Čo tak mať trošku „v paži“ výsledky, lebo neviem o tom, že by niekto bol za výsledky sponzorovaný a dať si nižšie ciele ako tisícku či titul?“

A tu je práve rozpor chápania samej podstaty seriálových, majstrovských súťaží. Ja osobne a možno aj iní si chodíme na seriálku užívať, ale práve z toho športového pohľadu, adrenalín, napätie, sledovanie súpera, taktika letu… atď. To je práve tá vyššia forma súťaženia, ktorá je hodná majstrovskej súťaže.

V iných športoch tiež niekde začínate než sa dostanete na špičku. Na zážitky, ktoré sú v citáte sú verejné súťaže.

Ja sám obdivujem záhorákov, ktorí vytvorili vlastný klubový seriál. Myslím si, že ostatní by sa mali zamyslieť. Aj na strednom Slovensku sú silné kluby, ktoré by vedeli niečo také zorganizovať napr. Ružomberok, východ detto.

Čo sa týka hodnotiaceho systému. Nebudem sa opakovať prečo je to tak. K tomu len poviem, že je dobre a možno trochu tvrdšie nastavený. A nebudem ho meniť. Čo sa týka otázky, že môžu byť dvaja majstri. Odpovedám – nie nemôžu.

Na otázku či stačí prísť na tri seriálky a už potom nemusím, odpovedám – nemusíš prísť ani na jednu, seriálová súťaž nie je povinná. Otázku považujem ako vtip. Pravidlá si rozmeňte na drobné, prečítajte aj 2, 3x a čítajte medzi riadkami.

Ďalší, nie menej vážny dôvod na terajší spôsob hodnotenia je ten, že musím sa dívať ako tréner na seriál a všeobecne kategóriu F3F aj zo stránky financovania. Všetci približne viete koľko ľudí v akej kategórii lieta. Príklad F5J možno viac ako dvojnásobok ako F3F. Prídem ako tréner na radu, keď sa rozdeľujú príspevky a čo myslíte, že znie lepšie po položení otázky: ako ste úspešní, koľkí to lietate aktívne atď. Čo myslíte, ktorá odpoveď je lepšia, plne hodnotených v seriáli je 17-19 pilotov alebo 7-9 pilotov? To je iba príklad neberte to doslovne. Treba si uvedomiť, že naša kategória je veľmi závislá na počasí a tak ako už niekto v diskusii spomenul, nemusia sa všetky naplánované súťaže vydariť. Na druhej strane som veľmi rád, že počet súťaží sa zvyšuje. Zas ale všetci dobre viete, že príspevky možno budú iba na určitý počet, predpoklad je 5. Odporúčam všetkým usporiadateľom, aby seriálové súťaže boli na čo najvyššej možnej úrovni, aby sa nestávalo príklad:

Štartér pustí pilota pod 3m/s Prešov, Nitra
Bázoví Košice
Časté poruchy zariadenia Košice
Nevyužitie NT Dobšiná, lietame aj keď traktory padajú
atď.

 
Predstavujem si to na úrovni ako napr. Ružomberok
Meranie, štartér, bázoví. OK
Záhorie detto
Piešťany, boli chyby, ale na to že to robili prvýkrát tak minimum očakávam zlepšenie.

Takže pre všetkých: nie som majiteľ F3F kategórie a seriálu, ako to tu niekto spomínal, ale budem si dávať pozor na priebeh pretekov a nekompromisne, dodatočne súťaž nevyhodnotím v rebríku. Na druhej strane snahu viem oceniť.

Zároveň chcem všetkých požiadať, aby naozaj radšej využili svoju energiu na rozšírenie komunity F3F a nie svojím konaním na jej pohreb.

Ešte chcem požiadať webmastra o vytvorenie nejakého členského prihlasovacieho systému na stránku, aby sa zamedzilo anonymite príspevkov.

Upozorňujem všetkých, že v diskusiách nie len tu dole, budem odpovedať len na relevantné, slušné otázky resp. príspevky. Ak bude mať opäť chuť niekto  pochybovať alebo pýtať sa na to, či viem čítať, písať, počítať alebo či som chodil vôbec do školy, jeho príspevok budem ignorovať a pôjde do kremíkového neba aj s príspevkom.

Ak si to dočítal až sem, tak si na začiatku úspechu  v F3F v sezóne 2018.
Letu zdar!
Milan

There are 7 comments. Add yours

  1. 2nd február 2018 | Rudo Masný says:
    Laco hladáš problém tam kde nieje veď v pravidlách to je jasne napísané a stále hladáš spôsob ako odmeniť pilotov za dochádzku a nie za výkon ,ako ich prinútiť chodiť na východ a opačne môj názor je ,že prirodzená selekcia prinesie ovocie v zvýšení kvality keď niekam ľudia nebudú chodiť tak tam je nejaký problém nech piloti sami rozhodnú a lietajú tam kde je všetko ok veď už som zažil pokus aby sa celý seriál odlietal na Gugli Rudo
  2. 2nd február 2018 | Rudo Masný says:
    Laco náš tréner písal o príspevku na serialovku a nie o zárobkovej činnosti či sa oplatí robiť súťaž alebo nie ( keby to bolo inak myslíš že by bol klubový seriál Mk záhorie ?) Na jednej strane píšeš o zábave a uvoľnení napätia a na druhej chceš systém ktorý núti cestovať krížom-krážom cez Slovensko Veď nech sa každý slobodne rozhodne kam si pôjde zalietať veď keď chceš chceš mat platný seriál s čo najlepším výsledkom tak pôjdeš na viac súťaží ale bude to Tvoje rozhodnutie Veď niekomu môže vyhovovať odlietať 3-4 serialovky a odlietať viac medzinárodných súťaží alebo snáď máš pocit ,že kvalita súťaže stúpne aj keby tam bol trebárs Lukas s Martinom a lieta sa na severe na Dobšinej pri vetre sprava no trápili by sa ako my ostatný ver mi tam som lietal nie raz a viem o čom píšem ale na Pečorskej pri dobrom vetre by nám ukázali ako na to Rudo
    • 2nd február 2018 | Laco says:
      Presne viem o čom písal. Preto stačí dať do pravidiel, že platný seriál je pri odlietaní 3 súťaží. Potom je na každom koľko odlieta.
      • 2nd február 2018 | Stefan Andoga says:
        LACO SÚHLASÍM S TEBOU.JA TIEŽ VIEM O ČOM SOM PÍSAL A ČO SOM PODPOROVAL. PRESNE TEN ISTÝ NÁZOR MAJÚ AJ PILOTI: VLADO ŠIMO,LADISLAV VIRÁG,RÓBERT BARTÓK,ZDENO MATEJKA,MARIÁN MRVA,KAROL MRVA,ŠTEFAN ANDOGA,VLADO GÁBOR A ĎALŠÍ . PODĽA MŇA A MYSLÍM SI AJ PODĽA VIACERÝCH SERIÁL LIETAJÚ ŽIVÍ ĽUDIA A PRETO BY BOLO VHODNÉ BRAŤ DO ÚVANY A ICH NÁZORY A POŽIADAVKY, LEBO BUDÚ LEN ĎALŠIE PNUTIA. K ÚVODNÉMU PRIHOVORU TRÉNERA SA VYJADRÍM OSOBNE NA PRVEJ SÚŤAŽI V PREŠOVE, ALE LEN KEĎ BUDE. POZDRAVUJEM MILANA A VŠETKÝCH PILOTOV F3F.
  3. 2nd február 2018 | Laco says:
    Posledný príspevok k tejto téme. "3F. Prídem ako tréner na radu, keď sa rozdeľujú príspevky a čo myslíte, že znie lepšie po položení otázky: ako ste úspešní, koľkí to lietate aktívne atď. Čo myslíte, ktorá odpoveď je lepšia, plne hodnotených v seriáli je 17-19 pilotov alebo 7-9 pilotov? " To sa dá ošetriť. SERIAL JE PLATNY PO ODLIETANI 3 SUTAZI...napr. Pri dnešnom systéme východniari nebudú jazdiť na západ a západniari ny východ. Veď načo. Východniari si odlietajú 4 súťaže na Gúgli a my 4 súťaže v okolí Nového Mesta a Myjavy. Výsledok? Na súťaž príde 9 ľudí a pri štartovnom 10€• sa vyberie 90€. Z toho pôjde 40€ na ceny a 50€ sa rozdelí 4. bázovým. Tak? Výsledok bude, že nikto nebude chcieť robiť súťaže. Takže môj názor poznáte a teraz je to na ostatných.
    • 2nd február 2018 | Stefan Andoga says:
      AJ JA SA VIAC K TÉME F3F VYJADROVAŤ TU NA TEJTO LOKALITE VYJADROVAŤ NEMIENIM!!! VŠETKÝCH POZDRAVUJEM
  4. 2nd február 2018 | Rudo Masný says:
    No hurá úspešne som to zvládol a teraz môžem povedať ,že to je aj pre Pc menej zdatných Rudo