Vážení priatelia – komunita F3F.
Som si vedomý, že už dlhšie čakáte na moje rozhodnutie, akým spôsobom budeme lietať vrcholovú súťaž F3F na Slovensku. Pravdupovediac o tom sám rozhodovať nechcem a nebudem. Túto jedinú demokratickú voľbu nechám na vás. Vy sa rozhodnite, či budeme F3F lietať formou Seriálu majstrovstiev republiky ako doteraz, alebo formou jednej súťaže, ako Majstrovstvá republiky. Kritéria sú uvedené nižšie. Zámerne (aj keď som nad tým uvažoval) neuvádzam výhody a nevýhody medzi nimi. Dôvodom sú (ne)príjemné telefonáty, maily, ktoré dostávam od komunity, a zároveň nechcem nikoho ovplyvňovať. Preto rozhodnutie je len na vás. Jedine pri nerozhodnom výsledku si ponechávam „right to decide“.
1. alternatíva – Seriál Majstrovstiev Slovenskej Republiky F3F
- S-MaSR – lietať tak ako doteraz formou niekoľkých súťaží a z nich vyhodnotiť majstra Slovenska.
- Pilot musí mať platnú licenciu ZMOS.
- Pri absencií licencie ZMOS, nebude pilot vyhodnotený v rebríčku S-MaSR.
- Seriálovú súťaž musí lietať minimálne 5 pilotov, s platnou licenciou ZMOS.
- Súťaž bude započítaná do rebríčka S-MaSR s min. počtom kôl 4(štyri).
- Seriálové súťaže budú lietané v zmysle pravidiel FAI.
- Majster republiky bude vyhodnotený z 3(troch) najlepších výsledkov.
2. alternatíva – Majstrovstvá Slovenskej Republiky F3F
- MaSR – lietať ako jednorazovú 2-3dňovú súťaž s vyhodnotením majstra SR.
- Pilot musí mať platnú licenciu ZMOS a musí byť občan SR.
- Výkonnostné podmienky účasti na MaSR – pilot sa musí kvalifikovať účasťou na min. 3 (troch) súťažiach kat. F3F s výsledkom nad 800 bodov v prepočte na víťaza v jednotlivých súťažiach.
- Doklad pre účasť na MaSR je výsledková listina z kvalifikačnej súťaže potvrdená usporiadateľom.
- Vrcholová súťaž MaSR bude platná s min. počtom odlietaných kôl 4 (štyri)
- Technické zabezpečenie MaSR bude v spolupráci všetkých klubov a IČ.
- Kvalifikačné súťaže budú lietané v zmysle pravidiel FAI s povolením miestnych úprav.
spracoval: ing. Milan Krchňavý, tréner F3F
Zverejnením na webovej stránke pokladám hlasovanie za otvorené.
Kritéria výberu reprezentácie pre WCH FAI F3F 2018.
- Členom reprezentácie môže byť len člen ZMOS a občan Slovenskej republiky.
- Reprezentant súhlasí s podielom nákladov spojených s jeho účasťou na MS, ME.
(výšku podielu nákladov oznámi nominovaným reprezentantom tréner) - Členov reprezentačného družstva navrhuje tréner na základe dosiahnutých výsledkov.
- Celkový počet členov širšieho reprezentačného družstva je 6, z toho sú 3 piloti užší reprezentačný team a 3 náhradníci.
- Započítavať sa budú výsledky (bodový prepočet na víťaza) zo súťaží seriálu Eurotour a/alebo World Cup v roku 2017 a výsledok z MaSR/S-MaSR F3F 2017.
- Započítavajú sa celkom 4 výsledky:
- 3x najlepší výsledok seriálu Eurotour a/alebo World Cup (ET/WC) v roku 2017
- výsledok S-MaSR/MaSR 2017, alebo nahradiť ďalším výsledkom (4. najlepšej) zo súťaží seriálu ET/WC v roku 2017, ale nie neúčasť v S-MaSR/MaSR 2017.
- Započítavané budú len súťaže s účasťou minimálne 15 pilotov.
- Ak odmietne niektorý z kvalifikovaných členov účasť v reprezentačnom družstve, bude účasť ponúknutá ďalšiemu v poradí.
- Ak to situácia bude vyžadovať, tréner F3F vykoná zmeny v definitívnom zložení reprezentačného družstva systémom fly off.
spracoval: ing. Milan Krchňavý, tréner F3F
There are 44 comments. Add yours
cca 14 dní je dosť dlhá doba pre vašu voľbu a preto dnes 13.11. 21 00 hod. ukončujem hlasovanie o spôsobe lietania kategórie F3F pre rok 2017.
Väčšina z vás hlasovala pre: Seriál Majstrovstiev Slovenska.
Chcem požiadať všetkých, aj tých čo nemajú rovnaký názor, aby to rešpektovali a snažili sa spoločnými silami zdvihnúť úroveň svahového lietania na Slovensku. Veď práve úroveň lietania v krajine sa odráža vo výsledkoch na majstrovských svetových súťažiach.
Zároveň žiadam kluby, IČ, ktorí majú záujem usporiadať seriálovú súťaž, aby mi napísali.
Asi do 5. 12. to musím uzavrieť.
Seriálové súťaže neplánujte na tieto termíny: 8.9. apríl, 29.30. apríl, 27.28. máj, 17.18. jún, 7.8. september 2017.
Definitívne informácie o seriáli, termínoch atď. budú zverejnené v novom vlákne na tejto stránke.
Už tu boli v minulosti pokusy na jednorázové majstrovstvá Slovenska. Veľmi dobre si ich pamätám a na oboch som aj lietal. Nevidel som v tom žiadny prínos ani nejakú špičkovú kvalitu, tak ako to tvrdia mnohí. Bol som dokonca svedkom vyhlásenia majstra Slovenska po odlietaní jedného kola, zhodou okolností v Žiline na Straníku.
Zaujímavé, že väčšina z Vás tam bola, ale stále pokúšate šťastie. Ved sme okamžite po zlých skúsennostiach jednorázovú súťaž zavthli a prešli sme na osvedčený seriál. Zaujímavé, že na takých nekvalitných a bez úrovne lietaných súťažiach /ako tvrdíte / sme vyrástli aj my a dokázali sme sa presadiť v medzinárodnom merítku. Dalšou veľmi podstatnou vecou je, kde by sa taká jednorázovka lietala, kto by ju dokázal zorganizovať bez akýchkoľvek financií. Kde by sme zohnali ľudí,celý realizačný tým, ked im nemáš čo ponúknuť, nemáš žiadnu istotu, že sa niečo odlieta. Alebo sa nájde nejaký samovrah, ktorý to aj napriek týmto skutočnostiam bude poriadať. Ved nebude mať ani na poriadne ceny, aké by takejto súťaži patrili. Seriálové súťaže sa už viackrát organizovali bez finančných dotácií zo Zmosu a môžem Vám povedať, že sa to dá zvládnuť len zo súťažných vkladov. To nehovorím o tom, že lietanie na rôznych svahoch a rôznych podmienkach sú pre každého pilota oveľa väčším prínosom, ako na jednom natrénovanom. Aj hodnotenie je určite spravodlivejšie a majster je naozaj majster,lebo určite odlietal oveľa viac kôl ako na jednorázových. Takže si môžete urobiť obraz, čo je pre kat. f3f lepšie.
To, že si budeme každý hrabať na svojom piesočku a potom sa možno stretnúť jeden víkend na jednorázovke, alebo stretávať sa priebežne, učiť sa jeden od druhého, posrandovať, stmeľovať kolektív. Jednorázové MS vyhovujú pár ľudom,ktorí si stále tvrdia svoje a snažia sa v tom presvedčiť aj dalších. Využívajú na to množstvo argumentov, ale tie sú iba pre tých čo sa dajú ovplyvniť. Som jednoznačne za seriál, momentálne neexistuje nič lepšie a spravodlivejšie pre všetkých pilotov.
Marian.
Patrím medzi skôr narodených vyznávačov svahového lietania .Na súťažiach za tie roky som zažil mnoho pekných chvíľ ,ale aj zbytočné vysedávanie na svahu z titulu absencie vhodného vetra.
Systém seriálových súťaží F3F vznikol práve preto,aby sa eliminoval výskyt nevhodného počasia na jednorázovej akcii a súčasne sa tak zabezpečila športová činnosť v priebehu celej sezony na rôznych miestach Slovenska.Vzhľadom na súčasné nie príliš vhodné ekonomické podmienky tak zo strany usporiadateľov súťaží ,ako aj potencionálných ích účastníkov navrhujem na podklade tohotoročných poznatkov nasledovné :
Z hľadiska poistky ZMOS a jej využitia je účelné plánovať budúce súťaže ako dvojdňové a to tak v riadnom,ako aj v náhradnom termíne,pričom súťažné lietanie uskutočniť dľa možnosti iba jeden deň a to vtedy.ked bude podľa operatívnej informácie zdelenej den predtým poriadateľom akcie na stránke F3X vhodné počasie na súťažné lety .V tomto prípade je potrebné obratom vyrozumieť usporiadateľa prostredníctvom SMS,e_mailu,alebo mobilom o svojej účasti ,alebo prípadnej neúčasti na zajtrajšej súťaži a to za účelom prípravy akcie všeobecne .
Za náš klub preto hlasujem za systém seriálových súťaží v kategorr F3F .
S pozdravom Letu zdar !
Asi si zabudol že existujú aj stopky a kalkulačka
3 Termíny jednorázových MS september not problém
Kde nieje ochota skúsiť niečo nové tak sa hľadá a hľadá
Vo väčšine štátoch okolo nás kde lietajú f3f majú jednorázové majstrovstvá a asi to robia zle pretože sa na majstrovstvách sveta umiestňujú pred nami a na medzinárodnej úrovni je to od nás len občasný "výkrik do tmy "keď je snaha nájsť spôsob ako zvýšiť kvalitu systémom dve serialovky zo štyroch - piatich vyjdú tak fajn
je to Tvoj názor
Tréner vyhlásil demokraciu, nech väčšina rozhodne. Tak ešte pár riadkov pre teba Rudo, ďalej sa nebudem do diskusie zapájať
..............................................................................................................................
"...ale tá kde sa stretne datum ,počasie a vietor všetko na vhodnom kopci" súhlasím, ale počasiu nerozkážeš. Pravdepobnosť že sa vydarí niekoľko súťaží zo seriálu je podstatne vyššia, ako že to padne na jeden či druhý termín jednorázových majstrovstiev
........................................................................................................................
Ružomberská súťaž mala v propozíciach obe lokality zverejnené v dostatočnom predstihu.
Nepamätám sa, že by bol s ubytovaním v Dobšinej problém, aj keď sme tam chodili takmer vždy na blink. Alebo - Slovensko nie je tak veľké, že by sa nedalo trochu si privstať a prísť ráno z jedneho konca na druhý.
.................................................................................................................................
"Všetko obhospodarujú súťažiaci sami" - nebol som u vás, neviem kto zabezpečuje meranie. Predpokladám že u nás by som to bol ja. Predstava mať s tým oštaru 6x do roka ma vôbec neláka.
Pozrime sa na kvalitu tohtoročného seriálu dve súťaže ok ale Prešov a Bošáca bohužiaľ nie napriek snahe organizátora.Neviem či ešte pamätaš ale kvalitná súťaž nieje tá ktorá má nadpis "seriálová " ale tá kde sa stretne datum ,počasie a vietor všetko na vhodnom kopci .
K ekonomike napr Ružomberok seriálová tento rok: vo štvrtok večer sa dozvieme či sa lieta v okolí Ružomberoku alebo na Dobšinej no pre mňa to znamená v prip. Ružomberku ísť v sobotu ráno ale Dobšiná zabezpečiť si v piatok ubytovanie a poobede štartovať to je ten systém 2-2-2 superKlubový seriál Mk záhorie sa lieta systémom BEZ ČINOVNÍKOV všetko obhospodarujú súťažiaci sami a si predstav funguje to
Vo vašom prípade Žilina Ružomberok Martin keď dobre rátam lieta f3f 8 keď sa pridaš 9 ľudí a to je podľa Teba málo na regionálnu súťaž a to ich môžte spoločne zorganizovať min.6 málo ?
Som veľmi rád že Laco pochopil moje podpichnutie a budeme veľmi radi ak prídu na náš klubový seriál snáď sa im zapáči a začnú aj súťažne lietať
Pretože keby každý klub urobil 2 verejné súťaže máme na Slovensku 18 kvalifikačných súťaží naviac vždy v regióne (cestovanie cca do 100 km ) že sa to dá robiť aj takto dokazuje klubový seriál Mk záhorie kto sa zúčastnil vie a tie majstrovstvá to by mala byť taká spoločenská f3f akcia na ktorej sa stretne celá komunita.
Ja osobne som za takúto variantu pretože prinesie viac lietania ,lepšie výkony a menej cestovania
Keďže na strede ani na východe Slovenska sa regionálne súťaže neujali ,a naďalej by sa serál nelietal ,tak pitoti ktorý nechodia na zahraničné súťaže si moc nezasúťažia.
Takto to vidím ja.
Drvivá väčšina to robí pre zábavu a nie pre titul. Ja odjazdím kvôli modelom ročne cez 15000km (od Stredy nad Bodrogom po Montpellier) a robím to iba pre zábavu. Bláznov ako som ja ale veľa nebude.
Na systéme či komunite v F3F ktorú potíšku sledujem už asi tri roky mi vadí to, že všetky akcie sú jednodňové a tým pádom si prídete každý odkrúžiť iba tie svoje bázy a po vyhlásení tradá domov. Skúste to rozdeliť na dva dni s tým, že v sobotu večer si všetci sadnete k ohňu či grilu, zahodíte súťažné ambície za hlavu a podebatíte do polnoci... Časom vás bude jazdiť viac, možno s manželkami či priateľkami a atmosféra v komunite bude úplne iná. Takto to funguje na vetroňárskych akciách v Čechách a nadšencov je tam spústa. Toľko dlhý, možno mylný príspevok nestranného pozorovateľa.
Odlietali sa 4 serialové súťaže.Z výsledkov je jasné že :
4 súťaže odlietalo 6 pilotov =1/4
3 súťaže odlietali 2 piloti =1/8
2 súťaže odlietalo7 pilotov = 1/3
1 súťaž odlietalo 9 pilotov =1/2
Z týchto alarmujúcich základných počtov jasne vyplýva ,že niečo nie je s týmto modelom slovenského serialu v poriadku.Ťažká rada ako ďalej v F3F...Možnosti sú vždy najmenej dve .Tréner ich jasne pomenoval a tak sa treba k nim vyjadriť.
Ja osobne sa zdržujem hlasovania a budem rešpektovať rozhodnutie vačšiny pilotov.S pozdravom Peter Ondrejka -Svahy Martin.