TURBULÁTOR 2021 #2

z Luděkovho bombovania

Na utorok 4.5.2021 bola dobrá predpoveď „zase na Turbulátor“. Slovo dalo slovo… a o 9:30 sme už s Luděkom sedeli v aute a frčali ťahať sa za prsty so živlom.

Na naše prekvapenie, Ľuboslav tam už sedel a hneď nám porozprával ako ho pri pristátí zafúklo na stromy. Nič nepoškodil, iba ho to trochu rozladilo 🙂  a jeho Acacia to aj tentokrát ustála. Ja som zabudol statívy na kamery, tak sme museli riešiť náhradu.

Prvé štarty sme naložili ORDEN-y po 3,4 kg, lebo prichádzali dosť veľké výpadky vetra a miestami sme sa trápili.

Neskôr, okolo obeda, sa vietor stáčal viac na juh a trénovali sme ľavú otočku, nešla a nešla… Dá sa povedať, že to bol boj. Ešte k tomu, Ľuboslav nevidel vysoké konáre stromu rovno v strede a predčasne ukončil let. Jeho Acacia sa roztočila po náraze na konár a za zvukov veľmi nepríjemných sa zrútila do krovín…  Odniesla to nábežka ale po zalepení páskou si dal ešte niekoľko štartov.      

Podmienky sa vylepšili, keď Ľuboslav musel okolo 16. hod. odísť. Predpoveď neklamala, fúkalo 7-11m/s JV a s Luděkom sme si to vychutnali. Priložili sme na 3,8kg, znieslo by to aj viac ale nemali sme čas nakladať… 

Odchádzali sme okolo 17:40 a zastavili sme sa, ako za starých čias, aj na halušky v salaši pri Kunovskej priehrade. Je otvorené…

Akčné VIDEO a pozvánka na TURBULÁTOR od Ľuboslava (len pre silné povahy)

… a na všeobecnú žiadosť som pridal pristávacie VIDEO

There are 5 comments. Add yours

  1. Ľuboslav
    6th máj 2021 | Ľuboslav says: Odpovedať
    Aj pristátia sú natočené, bezpečné, aj nebezpečné, ale nedal som ich do minutového videa, i keď jeden Ferkov pokus tam je. Niektoré pristátia sa podarili na druhý a niektoré až na tretí pokus. Turbulentné to bolo dosť a nie len pri pristáti, vzhľadom na charakter svahu je to niekedy "rozbité" aj pri lietaní. Väčšia hmotnosť to trochu vyžehlí. Môj názor, ale nie som žiaden odborník. Len poradím čo viem, nepíšte prosím v internetovej komunikácii text veľkými písmenami, zle sa to číta a je to považované za "neslušné". V internetovej reči je text písaný veľkými písmenami považovaný za kričanie. Myslím že normálny text s jedným interpunkčným znamienkom bude stačiť.
    • 6th máj 2021 | Štefan Andoga says: Odpovedať
      Pán Ľuboslav, ďakujem za radu.Vidíte už som sa polepšil. Pozdravujem a Ferkovi ďakujem za nové video.
  2. 6th máj 2021 | Štefan Andoga, Mgr. says: Odpovedať
    Ku komentáru pripájam video - GUGEL 4.5.2021.Trénovali ŠA a MT. https://youtu.be/9YZRQKl2Dgs
  3. 6th máj 2021 | Štefan Andoga, Mgr. says: Odpovedať
    KRÁSNE LIETANIE,ALE NIKDY NEVIDÍM ŽIADNE PRISTÁTIA??? KEĎ JE TEN TURBULÁTOR TAK NEBEZPEČNÝ,TAK NATOČTE BEZPEČNÉ PRISTÁTIA.KAŽDÝ LET ZAČÍNA ŠTARTOM-VZLETOM A KONČÍ PRISTÁTIM.PRÁVE TA NEBEZPEČNOSŤ SVAHU SA UKÁŽE PRI PRISTÁTI,ALEBO SA MYLÍM??? PODĽA MŇA ANI JEDEN SVAH NIE JE BEZ ZÁLUDNOSTI ALE ZÁLUDNOSTI ROBIA PILOTI,KTORÍ SVOJE MODELY NEÚNOSNE ZAŤAŽUJÚ BALASTOM,KTORÉ SUPERKRITICKÉ PROFILY "OŠTEPOV" NEUNESÚ- VIĎ PLEJADA NATOČENÝCH VYVRTIEK-KORKOČONGOV AKO TOMU HOVORIA PILOTI Z POĽSKA.BOCNÁ PLOCHA OŠTEPOV SA ROVNÁ RYBÁRSKEMU PRÚTU ,ŽIADNÁ BOČNÁ STABILITA.O TOM HOVORÍ AERODYNAMIKA.CHLAPCI BLAHOŽELÁM,ŽE STE PRIŠLI DOMOV S CELÝMI MODELMI A POTOM AJ HALUŠKY LEPŠIE CHUTIA. S POZDRAVOM LETU ZDAR.
    • 6th máj 2021 | F.Ruisl says: Odpovedať
      Pridal som krátke VIDEO , kde je iba pristávanie na Turbulátore.

Leave a Reply to F.Ruisl Cancel Reply

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.