RC-XXL METAKOV CUP Spišská Nová Ves

RC-XXL METAKOV CUP Spišská Nová Ves

Z dôvodu nepriaznivej predpovede počasia, táto súťaž bola preložená z 23.09. na 01.10. 2017. Zatiaľ čo v pôvodný termín bez prestávky celý deň pršalo, dnes nám ozaj počasie prialo. Aj keď sa z rána nad letiskom držala hmla, začala sa rozpadávať okolo 10-tej hodiny.
Doobeda sa odlietali dve kolá a keď už slniečko pekne prehrialo vzduch, začala sa tvoriť termika. K výborným letovým podmienkam prispel aj mierny juhovýchodný vetrík s rýchlosťou sotva do 2 m/s.
Po 13-tej hodine bola obedňajšia prestávka. Po dotankovaní vlečných a našich žalúdkov sme sa s radosťou pustili do 3. kola!

Letové prejavy boli pomerne vyrovnané. Vyhli sa nám väčšie poškodenia modelov, čo je dôkazom vysokej kvality pilotov. Počas niekoľkých tvrdších pristátí, aj mimo dráhu, vznikli na modeloch len minimálne škody.
Prekvapil nás Pišta Andoga nielen efektnými štartmi svojej rakety, ale aj počas pristávania svojej VSO 10 útokom na vlekára. Okrem zvýšeného adrenalínu v našom krvnom obehu nás počas tohto incidentu nepostihol žiaden úraz, či škody na majetku.

Výsledky zámerne neuvádzam, lebo si ich môžete pozrieť TU. A aj preto, že prapodstatou tohto a podobných podujatí je v tom, že sa v súčasnej uponáhľanej dobe stretnú ľudia s rovnakou modelárskou diagnózou, vymenia si zážitky a skúsenosti naživo, mimo internetu a sociálnych sietí…

Miroslav Bigoš

There are 4 comments. Add yours

  1. 6th október 2017 | ŠTEFAN ANDOGA says:
    EŠTE K TZV INCIDENTU!! Ak by boli prísne dodržané platne pravidlá pre RC XXL tak o žiadnom "útoku na vlekára Mira" sa nedá ani uvažovať a nie ešte písať!! CITUJEM Z PRAVIDIEL:- usporiadateľ vytýči pristávaciu plochu s rozmermi (60-100) m x (20-30) m, vytýči bázy A a B vo vzdialenosti 200 až 300 m, vytýči bezpečnostnú líniu vzdialenú od pristávacej plochy minimálne 30 - TOTO NEBOLO SPLNENÉ a nielen v SNV.V letovom priestore, keď pilot zahlási finále tam nemá okrem pilota a rozhodcov čo robiť. To znamená ani vlekár!!! Bezpečnostná línia nebola vytýčená!!!! Ďalej pri celkovom hodnotení tiež boli poručené pravidlá. CITUJEM:- súťaž sa lieta minimálne na jedno úplné kolo - ak je počet úplných kôl väčší ako 2, vždy sa konečné poradie súťažiaceho stanoví súčtom dvoch najlepších výsledkov kôl !!!! To nie ospravedlnenie ale len pre poriadok. Ďakujem za pochopenie. Ja nechodím na súťaže aby som niekoho ohrozoval,ale keby boli dodržiavané pravidlá tak o incidente a útokoch sa nedá čo i len uvažovať a nie hodnotiť z časti nepodarené pristátie ako útok!!! Po dlhšej úvahe nad hodnotením môjho učinkovania na tejto súťaži som z toho sklamaný. Mgr. Štefan ANDOGA
  2. 3rd október 2017 | Štefan Andoga says:
    AHOJ MIRO. INCIDENT MA MRZÍ.PREPÁČ . ZDRAVÍ PIŠTA
  3. 3rd október 2017 | Miroslav Bigoš says:
    Ahoj. Tvoje zaradenie do tabulky opravíme. Neviem kde sa stala chyba, možno opatrnosť z minulosti. :-) V článku som sa snažil opísať tento ročník. Jasne že boli v min. aj väčšie icidenty. Ale uznáš že v tomto ročníku si útokom na mňa exceloval! Ešte polhoďku sa mi triasli ruky... Za rakety ďakujeme.
  4. 2nd október 2017 | Štefan Andoga says:
    Ahoj MIRO. Ja som licencovaný pilot . Moja licencia je SVK 1053,tak mám byť riadne zaradený do celkového hodnotenia seriálu 2017. Som riadnym členom ZMoS !!! A čo sa tyká toho "incidentu", tak v minulých ročníkoch boli aj horšie.